۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

مسئولیت این اجساد قطعه قطعه با کیست؟

جمهوری اسلامی با صرف پولهای بسیار جهت خرید و تجهیز نیروهای سرکوبگر خود و انواع کمک های نقدی و غیر نقدی به لبنان، فلسطین، آمریکای جنوبی، عراق، افغانستان و غیره به جای هرید هواپیماهای استاندارد مسئول مستقیم مرگ عزیزانی است که بی کناه قربانی بی کفایتی رهبری و دولت میشوند. اخذ تصمیمات غلط، دیپلماسی ناکارآمد و دشمن ساز باعث گردیده است تا ایران بزرگ در انزوایی خود خواسته و خودساخته فرو رود و از تکنولوژی نوین محروم گردد. بر همه ماست که دست این حکومتگران غاصب را از قدرت کوتاه کنیم و زمینه حکومتی اقلیتی بر حداکثر از بین ببریم. آقایان خامنه ای و احمدی نژاد! به جای ماهواره امید، شهاب۳ و خرید باتوم،وسایل شکنجه و شنود و پارازیت به فکر جان مردم باشید و برای آنان هواپیما بخرید.




کروبی هم به دیدار خانواده سهراب اعرابی رفت

به گزارش سایت حزب اعتماد ملی (سحام نیوز) مهدی کروبی در ادامه سرکشی و دلجویی از خانواده های بازداشت شدگان و شهدای اخیر به دیدار خانوداه سهراب اعرابی رفت. کروبی در این دیدار ضمن تسليت به خانواده وي اعلام كرد كه همچنان پيگير حقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم خواهد بود .

اعلام رسمی حضور میرحسین در نمازجمعه

پاسخ مهندس موسوي به دعوت مردم در خصوص شرکت در نماز جمعه
میرحسین: روز جمعه در میان صفوف شما حاضر خواهم شد
قلم - مهندس موسوی در پاسخ به دعوت مردم طی بیانیه ای اعلام کرد: روز جمعه مورخ 26/4/88 در میان صفهای شما حاضر خواهم شد.
به گزارش قلم نیوز، مهندس میرحسین موسوی در پاسخ به دعوت مردم درخصوص شرکت وی در نماز جمعه این هفته تهران بیانیه ای صادر کرد.
متن کامل بیانیه موسوی به این شرح است:
به نام خدا و با تقدیم سلام متقابل
از آنجاکه اکیداً پاسخ به دعوت همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه را بر خود واجب می دانم، روز جمعه مورخ 26/04/88 در میان صف های شما حاضر خواهم شد.
تمسک به حبلُ المَتین ایمان و قرار گرفتن در حِصن امن الهی که این دعوت شما متضمن آن است بهترین طریق وصول به آزادی های به ناحق مسلوب شده از ماست.
با تقدیم احترام
برادر شما میرحسین موسوی
24/ 04/ 88

۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

کشته شدن اعضای تیم ملی نوجوانان جودوی کشور در سانحه هوایی امروز


خبرگزاری ایپنا گزارش داد:

اعضاي تيم ملي جودوي نوجوانان ايران كه امروز راهي ايروان پايتخت ارمنستان بودند در حادثه سقوط هواپيماي كاسپين كه صبح امروز در حوالي قزوين دچار سانحه شد كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، تيم ملي ايران براي شركت در تورنومنت ايروان و شركت در يك اردوي آماده‌سازي راهي ارمنستان بود.
علي بهرامي (سرمربي و سرپرست) ، علي اميري (حراست)، علي محدث صدیق(مربی) ، وحید ابراهیمی (داور) ، وحيد ابراهيمي (وزن 51- كيلوگرم)، ايمان زيني وند (‌وزن 55- كيلوگرم)، حسين بناء (‌وزن 60- كيلوگرم)، سعيد رسولي (وزن 66- كيلوگرم)، مصطفي صباغي (وزن 73- كيلوگرم)، يحيي باقرپور (وزن 81- كيلوگرم)، مصيب عزيز الهي (وزن 90- كيلوگرم) و عليرضا لشكري (وزن 90+ كيلوگرم) اعضاي اين تيم را تشكيل مي دادند.
هواپیمای عازم ارمنستان ساعاتی پیش در قزوین سقوط کرد و در این سانحه بیش از 160 نفر کشته شدند.

سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری با 169 سرنشین

به گزارش ایسنا يك فروند هواپيماي توپولوف صبح امروز در جاده قزوين ـ تاكستان، حدود روستاهاي مهدي‌آباد و جنت‌آباد سقوط كرد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري ـ‌ با اعلام اين خبر به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌گفت: صبح امروز يك فروند هواپيما (توپولوف) در مسير تهران ـ‌ ايروان متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين به شماره پرواز 7908 ، 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در منطقه‌اي در نزديكي قزوين دچار سانحه شد و سقوط كرد. گفته مي‌شود 153 نفر مسافر و 16 نفر كرو (خلبان، كمك خلبان، مهماندار، مهندسي پرواز) در اين هواپيما بوده‌اند.
در اینجا لازم است که به همه دست اندرکاران این فاجعه از جمله رهبری کبیر انقلاب که با حمایت بی وقفه از رییس جمهور بیکفایت به دلیل نزدیکی نظراتش به ایشان، آقای احمدی نژاد ریسس دولت بیکفایت و کودتاگر و دست نشانده، وزیر لات و لمپن راه و ترابری، وزیر بی کفایت صنایع (همکلاسی بی دست و پای دیروز بنده در مدرسه نمونه امت و ساکن خیابان نیکنام در شرق تهران) بابت این فاجعه خسته نباشید عرض کنیم. این ملت هر روز باید تاوان بی لیاقتی دولت مهرورز را بدهند. وقتی ناوگان فرسوده هواپیمای کشور به دلیل حمایت مردم فلسطین و دشمنی بی دلیل با اسرائیل و آمریکا با هواپیماهای لکنته روسی جایگزین و نوسازی شوند باید هم منتظر این دست اتفاقات باشیم.
{حمید بهبهانی وزیر راه وترابری: ایمنی در اولویت برنامه های حمل ونقل کشور قرار دارد. سعی کرده ایم آمار حوادث در این بخش را به میزان قابل توجهی پایین بیاوریم. در چند سال اخیر هیچ گونه سانحه سقوط هواپیما نداشته ایم. البته به طور جزیی ترکیدگی لاستیک و یا آتش گرفتن چرخ هواپیما رخ داده است اما خطرات جدی نبوده اند که تلفات جانی در پی داشته باشند". بهبهانی ادامه داد: " به تازگی یک هواپیما در آمریکا سقوط کرد و تعداد بسیاری از مسافران کشته شدند".بهمن 1387 }
برای بازماندگان این فاجعه ملی از خداوند صبر خواستارم.

شهیدی دیگر در تهران یعقوب بروایه


شهید یعقوب بروایه لحظاتی پیش از شهادت: مادر، من برای آزادی کشته شدم.

یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه تهران، روز چهارم تیر ماه توسط نیروهای بسیج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان لقمان انتقال یافت.

اما یعقوب بروایه که در کنترل کامل مامورین تحت مداوا قرار داشت، از این حادثه جان سالم به در نبرد. او تنها دقایقی پیش از مرگ چشم گشود، دستان مادرش را گرفت و زیر لب گفت:
- مادر من برای آزادی کشته شدم....
و چشم فروبست.
پس از آن ماموران امنیتی پیکر بی جان یعقوب را تحویل گرفتند و به محل نامعلومی بردند وسرانجام بعد از ٤٨ ساعت به خانواده او اطلاع دادند جسد یعقوب به خاک سپرده شده است. ماموران از خانواده او تعهد گرفته اند که از هر گونه اطلاع رسانی و برگزاری مراسم برای او خودداری کنند.

مصاحبه با مادر شهید یعقوب بروایه قبل از شهادت وی (روزآنلاین)

و باز هم شهیدی دیگر: آرمان استخري پور جوان 18 ساله شيرازي

باز هم با گذشت بیش از یک ماه از اعتراضات گسترده مردم به کودتای انتخاباتی نام شهدید دیگر در کارنامه سیاه کودتاگران ثبت شد. شهید آرمان استخري پور جوان هجده ساله شيرازي که در جریان اعتراضات مورد تعقیب ماموران قرار گرفته بود به منزل پیرزنی پناه برد و ماموران با ورود به منزل پیرزن، وی را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که در جریان این جنایت آرمان از ناحیه سر با باتوم مورد آسیب شدید قرار گرفت که منجر به مرگ مغزی وی شد. این در گیریها در محله ابیوردی شیراز رخ داد بود. بر اساس نظر پزشک معالج، وی در اثر مرگ مغزی دیروز شهید شد و امروز در گورستان دارالرحمه شيراز به خاک سپرده خواهد شد. و با زهم دست خون آلود دیکتاتوران به خون جوانی دیگر آلوده شد.

ابراز همدردی میرحسین موسوی و رهنورد با خانواده شهید سهراب اعرابی

دیشب میر حسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد با حضور در منزل سهراب اعرابی و دیدار با بازماندگان شهید سهراب اعرابی با آنان ابراز همدرد کردند. در این دیدار که از جانب مردم مورد استقبال قرار گرفت میرحسین در میان شعارها و خیل جمعیت وارد منزل اعرابی شد و با مادر سهراب دیدار کردند. ميرحسين موسوي ، ضمن ابراز تأسف از اين فاجعه و همدردي با خانواده اين شهيد گفت: اجازه نخواهيم داد خون اين جوانان پايمال شود.موسوي در ادامه سخنانش به خانواده اعرابي اطمينان داد که در پيگيري ماجراي شهادت سهراب و ساير شهداي درگيري هاي اخير در کنار آنها خواهد ماند و خانواده هاي داغدار را تنها نخواهد گذاشت.مردم در مقابل منزل سهراب با سر دادن شعار، حمايت خود را از ميرحسين موسوي اعلام کردند. آنها همچنين در شعارهاي خود از موسوي خواستند تا نگذارد خون هاي ريخته شده پايمال شود.مادر سهراب اعرابي که از اعضاي گروه مادران صلح است با بي بي سي هم گفتگويي انجام دادپروين فهيمي مادر سهراب اعرابي در گفتگو با بي بي سي گفت که آقاي موسوي به همراه همسرش زهرا رهنورد براي ابراز همدردي به منزل ما آمده بودند.خانم فهيمي به نقل از آقاي موسوي گفت:” همراه ماست و نمي گذارد خون بچه ها اين گونه پايمال شود.” وي با اشاره به اين که تير به قلب پسرش خورده بود، گفت:” مطمئن باشيد از راه قانوني چه در ايران و چه در دنيا پيگيري مي کنم تا آن کسي که دستور مرگ بچه مرا داده و ضاربش را به پاي ميز محاکمه بکشانم. من حق خون بچه ام را خواهم گرفت.”خانم فهيمي در پاسخ به اين پرسش که آيا تاکنون اقدامي انجام داده، گفت:” هنوز اقدامي انجام نداده ام اما طي يکي دو روز ديگر در اين زمينه اقدام خواهم کرد.” او در باره نحوه مطلع شدن از مرگ فرزندش مي گويد که شکايتي را در آگاهي تهران ارائه کرده بودم مبني بر اين که فرزندم مفقود شده است براي همين از من خواسته بودند که به آنجا بروم، در آنجا عکسي را نشانم دادند و من شناسايي کردم.خانم فهيمي در باره تعداد عکسهايي که به وي نشان داده شده گفت:”عکسها را پيشتر پسرم ديده و شناسايي کرده بود و بعد من همان عکس را ديدم اما پسرم حدود پانزده تا بيست عکس را ديده بود.”
















۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

سهراب اعرابی در قطعه 257 بهشت زهرا به خاک شپرده شد.

مقارن صبح امروز پیکر پاک شهید سهراب اعرابی در میان خیل دوستان و بستگان و انبوه مردم به خاک سپرده شد.












فیلم مراسم خاکسپاری شهید سهراب اعرابی:

۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

فراخوان عمومی برای تشییع جنازه شهید راه آزادی سهراب اعرابی

مراسم تشییع پیکر سهراب اعرابی جوان 19 ساله، فردا مورخ 22 تیرماه ساعت 8 صبح مقابل غسالخانه ی بهشت زهرا برگزار می شود.قابل ذکر است که قاضی مربوطه مخالفتی با برگزاری مراسم تشییع نداشته است. به گفته ی یکی از منابع مطلع قاضی پرونده عنوان داشته است، سهراب به ضرب گلوله و در تجمع میدان آزادی کشته شده و یکی از هفت نفری هست که در تیراندازی یکی از نیروهای بسیج به سمت مردم جان باخته، تا کنون هویت سه تن از این هفت نفر شناسایی شده است. هر چند منابع دیگری از جان باختن وی در زمان بازداشت در زندان اوین خبر داده اند. ضمنا مراسم ختم سهراب اعرابی در منزل شخصی این خانواده به آدرس : آپادانا - خیابان نرگس - بلوک 36 - ورودی سوم - طبقه ی 5 با دعوت عموم برگزار می شود.

شهدای کودتای انتخاباتی-9 (Iran election: faces of the dead )

شهید سهراب اعرابی:



شهید سهراب اعرابي 19 ساله سال آخر دبيرستان و آماده براي امتحان كنكور در اعتراضات دهمين دوره رياست جمهوري در 25خرداد روز تظاهرات میلیونی مردم تهران در مقابل پایگاه بسیج میدان آزادی به ضرب گلوله بسیجیان قاتل به شهادت رسید.
ویدئویی از مادر سهراب در مقابل اوین که از آزادشدگان سراغ فرزندش را می گرفت: